మరో భావతరంగం దీన్ని ముంచేస్తుంది

Considering the free-spirited mind you have, with a wider view of the world, its not surprising you are always ahead of the rest; at least, in the areas of your interest. And, surely you have run this post and the short film on Navatarangam because of your internal reasons alone.

It is my wishfull thinking that you have zoomed-in on to these issues in response to my comments. But, I am afraid, this is not where I wanted to zoom-in, not this close and not this early. Neverthless, we can adjust, refocus, move accross, zoom in & out for greater clarity.

Ofcourse, we have the relentless detractors saying your blogging is all a “funded program”, about which i have no clue. All I know is that it can be used for shaking and waking up this dogmatic Telugu world around and ignite the minds to make them “think”, even if it is all just that – “funded program” 😉

I have no reason to sit quite satisfactorily with your circular theory of  “అణచివేత- ధిక్కారం-పోరాటం- మార్పు- మళ్ళీ అణచివేత ఇదొక వృత్తం” There may be many more alternatives, albeit not satisfacotry; And so the search must go on. It is in this context that i have brought  my next post introducing “Fractal geometry”. While our friend  Rakeswarao can surely help you with my original source of inspiration for this idea, its not just copying either. That’s the reason, i used to say earlier, the model could come from quantum physics too! Now, i came out with this idea because you used brilliant phrases -‘ ” మార్పు కాంటినమ్” లో అగాధాలు ’, ‘బ్రాడ్ స్ట్రోక్ లో లేపేశారు. గోతులున్నాయి చూసుకోండి’. At least, some have already started looking at it as Spirals; so we have to move on. Isn’t it?

Whatever it is,ultimately, these are “models” to understand and not reality. The theoretical model might predict an outcome/ sequence but when the observer is part of the experiement as in the example of తొండ,పురుగు అండ్ కవి/ద్రష్ట, the observer’s action will cause a disturbance in the “model” and the final outcome may differ. This will be taught very clearly in quantum physics. Hence we require కాంతికణం. And it also introduces the dual nature of light – both particle and wave nature(ఆలోచన- భావతరంగాలకీ భౌతిక రూపాలుంటాయి. It has dual nature too!). Let’s leave it there.

Firstly, w.r.t. the Short film on prostitution: I felt it as standard rhetoric;Thus, it was not interesting. I thought we were discussing earlier from the point of view of a prostitute who considers it as a profession; and not a blamer who stands to call the customers as the first cause/source cause for her plight. At some point, the customers too will be “justifiable”!; And today’s women have many alternatives for living, especially  those who can speak for themselves. In such a case, such liberated women should be logically arguing for the upliftment of others from  such bondage, than saying “This slavery should be professionalised”. Isn’t it!? However, i still think it should be professionalised – because the source reason is in existance both in the giver and taker of such sexual pleasures. Someone is not a prostitute because of a TINA factor. There are alternatives and yet they choose prostituion.

Secondly, this post on Hindu Terrorism (which used to be mildly put as Hindu fundamentalism earlier) – can be countered if one can argue and convince people that “ఎదురు దాడి” is not an alternative ideology at all. In fact “ఎదురు దాడి” is not an ideology at all; Perhaps, It is more akin to a physical reflex action ingrained in the DNA of every living creature for self-protection.

I have faith in my Hinduism; Let this violence be shown in blown up proportions, yet, the free-spirited mind will not budge and become a slave of violence. Let it really grow big and I am sure a surge of opposition to this violence will grow bigger and wider to submerge it into greater depths. Your action too might be such an opposition to this violence. So I deplore it along with you.

Other Related posts :

ఇంగ్లీషు ఎవడిక్కావాలి?
అప్రెషన్ – ఏకలవ్యుని కధ నీతి
“..ఆటిట్యూడ్” పై ప్రతిస్పందన
ప్రతిస్పందన – శాస్త్రభాష పోస్టు పై
I think, therefore I am

ప్రకటనలు
Explore posts in the same categories: బ్లాగుల గురించి

2 వ్యాఖ్యలు పై “మరో భావతరంగం దీన్ని ముంచేస్తుంది”


  1. ఒకేసారి చాలా విషయాలు చర్చకొచ్చాయి. క్రింది నుంచీ చెప్పడానికి ప్రయత్నిస్తాను.
    1.హిందూ తీవ్రవాదం ఎదురుదాడి అని మీరు జస్టిపై చెయ్యాలనుకుంటే చెప్పడానికి ఏమీ లేదు. కాకపోతే అదే లాజిక్ ఇస్లాం టెర్రరిజానికి కూడా వర్తిస్తుంది అనే సృహతో ఆలోచించండి.
    http://parnashaala.blogspot.com/2008/08/blog-post_16.html
    ప్రతి మతంలోనూ కొన్ని ఫ్రింజ్ ఎలిమెంట్స్ ఈ తీవ్రభావజాలాన్ని సపోర్ట్ చేస్తాయి. అయితే దాన్ని పాప్యులర్ అయిడియాలజీగా చేసేది “మెజారిటీ”. వ్యాసం ఆ ప్రమాదానికి సంకేతం.

    2. వేశ్యావృత్తిమీద ఉంచిన ఫిల్మ్ నా వాదనకు మరో పార్శ్వాన్ని జోడిస్తుంది. It asks “If there is none to buy sex..will it be sold at all?” వేశ్యావృత్తిని వృత్తి చెయ్యమనే నావాదన ప్రస్తుతం ఉన్న పరిస్థితులకు అనుగుణమైనది. ఆ షార్ట్ ఫిల్మ్ సమస్య మూలాల్ని ప్రశ్నిస్తుంది. may be that will have better solution than my argument. Who knows..

    ౩.“అణచివేత- ధిక్కారం-పోరాటం- మార్పు- మళ్ళీ అణచివేత ఇదొక వృత్తం” ఇంకా రెండో దశలోనే ఉంది. ఈ మోడల్ ఇలాగే కొనసాగుతుందో మరే ఇతర విధంగా రూపాంతరం చెందుతుందో నాకు తెలీదు. Its just a model for now.

    4. నా బ్లాగింగ్ ఫండెడ్ ప్రోగ్రామ్ అని ఎవరికి ఎందుకు అనిపిస్తోందో నాకు తెలీదు. I am an individual with strong opinions. I wish to express them. If I am funded for it, then it will be a profession. I a glad to take up such profession where I can be paid for my opinions. వ్యక్తిగతంగా నేను చాలా మంది బ్లాగర్లకు తెలుసు. They know what I do and who I am.

  2. rayraj Says:

    @మహేష్: ఇద్దరం ఎగ్రిమెంట్‌లోనే ఉన్నాం. ఐనా చర్చించుకోవచ్చు. బట్, కొంచెం బిజీ. మళ్ళీ వస్తాను.


స్పందించండి

Please log in using one of these methods to post your comment:

వర్డ్‌ప్రెస్.కామ్ లోగో

You are commenting using your WordPress.com account. నిష్క్రమించు / మార్చు )

ట్విటర్ చిత్రం

You are commenting using your Twitter account. నిష్క్రమించు / మార్చు )

ఫేస్‌బుక్ చిత్రం

You are commenting using your Facebook account. నిష్క్రమించు / మార్చు )

గూగుల్+ చిత్రం

You are commenting using your Google+ account. నిష్క్రమించు / మార్చు )

Connecting to %s


%d bloggers like this: